עסקים קטנים דורשים שיווק ממוקד מטרה ההבדל המשמעותי ביותר בין עסק קטן לעסק גדול הוא כמות התקציב והמשאבים. הבדל זה גורם גם לשוני בדרכי השיווק של עסקים קטנים לעומת עסקים גדולים יותר. בעסקים גדולים, יש מספר רבדים של יכולות שיווק, עם מחלקות שלמות שעוסקות בכך ותקציבי עתק לנושא. לעומת זאת, שיווק עסק קטן מצריך שימוש […]

האינטרנט הוא המדיה הטובה ביותר לשיווק עסקים כיום מרבית האוכלוסייה משתמשת באינטרנט באופן יומיומי. עובדה זו גורמת לעסקים רבים למקד את השיווק שלהם בעיקר באינטרנט. מדובר במרחב עצום עם אפשרויות פעולה רבות. דבר זה שונה מדרכי השיווק הקלאסיות כמו למשל בעיתונים וברדיו, בהם ניתן לייצר מודעות ותו לא. באינטרנט יש יכולת להשתמש בלקוחות עצמם לצורך […]

דפי נחיתה הם היום אחד הכלים השיווקיים החזקים והיעילים ביותר – אם יודעים לבנות אותם נכון. כאן תמצאו מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם בבניית דף הנחיתה של העסק שלכם, שיהיה לכם לעזר רב בהגעה לקהל רחב של לקוחות. מהם דפי נחיתה? דפי נחיתה הם מעין אתרים באינטרנט, אבל אתרים שיש להם רק דף אחד. בדף […]

הרבה מאוד אנשים נזקקים לתמונות לטובת צרכים שונים, אם בשביל לעצב אתר אינטרנט שהם בונים, אם בשביל ליצור סטטוס מעניין בפייסבוק ואם "סתם" בשביל לשלב בעבודה שצריך להגיש. אז אמנם, היום אפשר למצוא כמעט כל תמונה באינטרנט, אבל אם תעשו צעד לא נכון אתם עלולים להוריד תמונות שמוגנות בזכויות יוצרים. אז יכול להיות שלא יתפסו […]

The simple answer is no – search engine submission isn’t necessary. The majority of search engines nowadays (most notably Google) crawl and index pages by following links. Using that logic, a single inbound link from any already-indexed page will identify your page to the engine. Subsequently, if that page links to other pages within your site, they […]

The answer is simple – inbound linking cannot hurt your search ranking. How is this known for certain? Well, for one, if inbound were to hurt your rank, your competitors would continually link to your site from link farms. Such a scenario is beyond your control. For this reason, Google cannot penalize your site for any […]

The importance of anchor text with respect to a linking strategy cannot be overstated. Back-links are a huge part of the search engine algorithm. When initiating a linking campaign, it is vital that external sites link using the appropriate keywords and terms in the anchor text. Almost always, linking candidates will use the company name as anchor […]

The debate between absolute links and relative links continues to live on in the SEO world. The individual significance of each has been contested, but it is widely regarded that absolute links provide better SEO value on the whole than relative links. Many believe that absolute links have less potential for getting messed up when search engines […]

SEO is not an exact science. This becomes apparent when trying to incorporate both SEO and branding into a strategy. This process is finicky to say the least. On the one side, SEO deals with the placement of keywords and phrases. On the other side, branding deals with company loyalty and culture. Incorporating both sides dilutes the […]

When assessing page structure and layout, there is a subtle, yet strategic way to use images in an SEO-friendly manner (beyond ALT tags) that improves your search rank while allowing you to integrate the necessary marketing message(s). Confused? Let’s look at an example: Suppose you operate a travel site and you want to optimize a given page for […]