• 054-666-7473
  • info@web-house.co.il
  • א-ה: 9:00 - 18:30

ברוכים הבאים ל Web House

אם הגעתם אלינו אתם בוודאי יודעים אילו שירותים אנחנו מספקים, אם אתם לא יודעים נשמח לספק לכם את השירותים שלנו בקצרה, קידום אתרים, בניית אתרים, שיווקי ברשתות חברתיות ועוד

שיווק עסק קטן

עסקים קטנים דורשים שיווק ממוקד מטרה

שיווק עסק קטן
שיווק עסק קטן

ההבדל המשמעותי ביותר בין עסק קטן לעסק גדול הוא כמות התקציב והמשאבים. הבדל זה גורם גם לשוני בדרכי השיווק של עסקים קטנים לעומת עסקים גדולים יותר. בעסקים גדולים, יש מספר רבדים של יכולות שיווק, עם מחלקות שלמות שעוסקות בכך ותקציבי עתק לנושא. לעומת זאת, שיווק עסק קטן מצריך שימוש בתקציב קטן עם מעט מאוד אנשים שמתעסקים בנושא, ולכן עליו למצוא דרכים מקוריות לשיווק העסק. אחת הדרכים לייעל את השיווק של עסק קטן היא באמצעות תכנית עבודה המסודרת לפי מטרות העל של הארגון. ביצוע תכנית כזו לפי הסדר מאפשר למקד את השיווק בדברים שדורשים תקציב קטן ומעט עבודה ובכל זאת יכולים למצב את העסק כגוף מוביל בתחומו.

יש מספר דרכים עיקריות שמאפשרות שיווק טוב של עסק קטן

שיווק עסק קטן יכול להיות מבוצע בדרכים שונות. מאוד מומלץ לשלב בין מספר פלטפורמות שיווק כשבונים את התכנית השיווקית של העסק:

  • שיווק במדיות הקלאסיות – למרות שרובנו משתמשים באינטרנט רוב הזמן, העיתון הוא עדיין פלטפורמה שחיה ונושמת עם עשרות אלפי קוראים ביום. שיווק באמצעות העיתון אמנם עולה כסף, אך כמות החשיפה היא מאוד גבוהה. חשוב לדעת שכשמשווקים בעיתון כדאי להשקיע בגרפיקה טובה ובמודעה בולטת לעין, כדי שהקוראים יוכלו לשים לב אליה בקלות. עוד מדיה בה ניתן לשווק עסקים קטנים היא הרדיו, אליו עדיין בימינו מאזינים הרבה מאוד אנשים.
  • קידום במנועי חיפוש – כיום, כשכל אחד מאיתנו צריך למצוא משהו – הוא פונה ישירות למנועי החיפוש באינטרנט. לכן, אם האתר של העסק יופיע במקום גבוה ברשימת החיפוש, יכנסו אליו יותר אנשים, וכך לעסק יתוודעו עם הזמן יותר ויותר לקוחות. ניתן לבצע קידום ממומן, בו יש צורך לשלם כסף למנוע החיפוש כדי להעלות את המקום ברשימה. עוד דרך היא בתהליך אופטימיזציה שאינו ממומן. תהליך זה נקרא SEO והוא כרוך בין השאר בשילוב של מספר ביטויים שנפוצים בחיפוש פעמים רבות באתר שמקדמים. מדובר בתהליך שלוקח זמן אך אם מצליחים בו, ההצלחה היא עצומה.
  • רשתות חברתיות – הרשתות החברתיות ובראשן הפייסבוק הן הפלטפורמה העדכנית ביותר לקידום העסק. מומלץ לפתוח דף נעים לעין שמכיל את כל המידע שלקוח ירצה לשמוע, כן – גם כולל מחירים. מעבר לדף שניתן לשתף, כיום אחת הדרכים הפופולריות ביותר לקדם עסק היא באמצעות שיווק ויראלי. דוגמה לזה היא למשל, ביצוע הגרלה על מוצר. בהגרלה אלפי אנשים ישתפו את הדף תוך זמן קצר והדף יגיע לאלפי בתים בישראל במהירות רבה ביותר, הכל בעלות של מוצר אחד בלבד.
  • שיווק גרילה – הכוונה בשיווק גרילה היא לשיווק שמעורר תמיהה ומחשבה בקרב הצופים. לדוגמה – ידיות תמיכה באוטובוסים עליהן מצויר שעון יד (כמובן לשיווק שעונים), מעבר חצייה שצבוע בצהוב ושלידו ציור ענק של קופסת צ'יפס. השמיים הם הגבול בתחום זה. שיווק גרילה דורש מחשבה רבה וביצוע מדויק על מנת להשיג את המטרות שלו. כדאי לדעת ששיווק מסוג זה עשוי לעלות קצת יותר כסף מהסוגים האחרים שהוזכרו, אך מדובר בתהליך שיווקי מדהים, אשר מעורר התפעלות ובזכות כך מושך הרבה לקוחות לעסק.

ניתן לבנות תכנית שיווק באמצעות אנשי מקצוע

עסק קטן הוא דבר שלא פשוט לשווק, במיוחד אם העסק מתחיל ועדיין אינו מוכר. לכן, במקרים רבים מומלץ לבצע שיווק עסק קטן באמצעות אנשי מקצוע שמומחים בכך. אנשי השיווק יודעים להתאים את דרך השיווק לעסק, ולהם ניסיון רב אשר מקנה להם את היכולת לקדם עסקים בהצלחה רבה.

Call Now Button