ניקוי מוניטין

מהו ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט

ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט

ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט

ניקוי מוניטין שלילי ברשת הוא תהליך יצירת מוניטין חיובי לאדם פרטי, עסק או גוף ציבורי כזה או אחר. יצירת המוניטין החיובי נעשית באמצעים של מחיקת או החלפת מוניטין שלילי שיצא לאותו פרט או גוף תוך הטמעת תכנים חיוביים אודותיו. ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט נעשה באמצעים שונים על ידי מומחי אינטרנט ומומחים חברתיים שונים ובכדי לעשות אותו בצורה טבעית, שלמה ונכונה יש להשקיע זמן מה בהטמעתו.

מי מוסמך לבצע ניקוי מוניטין שלילי

האנשים שמבצעים ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט הם אנשי פרסום עם ידע נרחב בעולם הרשת האינטרנטית. הידע ברשת צריך להתבטא הן מבחינה טכנית (הבנה באלגוריתמים השונים המוטמעים במנועי החיפוש הרבים לדוגמא) והן מבחינה אנושית (מה אנשים מעוניינים לקרוא ולראות על מסך המחשב שלהם). בבואכם לחפש חברה העוסקת בניקוי מוניטין שלילי השתדלו לחפש חברה עם המלצות, שכן אין חכם כבעל הניסיון.

למי מיועד ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט

לעיתים קורה שבתור אדם פרטי או דמות ציבורית אנשים מתנכלים לך, בין היתר באינטרנט, שהוא המקום הפתוח והקל ביותר שניתן להפיץ בו דעות בימינו. עוד קורה, שעסקים מקבלים ביקורות שליליות (מוצדקות ושאינן מוצדקות) מופצות ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים, תוך חוסר התחשבות משווע, בכם, בעלי העסק. בשל הפריצות הנוראית ברשת פותחו הליכי ניקוי המוניטין השלילי באינטרנט.

באילו אמצעים משתמשים לביצוע ניקוי מוניטין שלילי

ניקוי מוניטין שלילי ברשת נעשה במספר מישורים, ביניהם דחיקת אזכורים שליליים במנועי החיפוש השונים, קידום אזכורים חיוביים, החלפת אזכורים הבלטת המלצות וביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים, מעקב אחר פרסומים אודות העסק שלכם (או אודותיכם באופן אישי) ופתיחת חשבונות אישיים (או עסקיים) שונים ברשתות החברתיות. במקרים קיצוניים ניקוי מוניטין שלילי מתבצע גם מחוץ לכותלי הרשת באמצעות עורכי דין.

התמודדות עם כותבי האזכורים השליליים באמצעים חיצוניים לרשת

במקרים מסוימים, המוניטין השלילי המוצא לאדם פרטי, חברה עסקית או גוף ציבורי חורג מגבולות החוק ומצריך התערבות משפטית חיצונית. כאשר נפגעות זכויות אדם ואזרח בסיסיות, כמו הזכות לפרטיות, ונעשה עוול לשמו הטוב של האדם או החברה, ניתן ואף מומלץ לערב עורך דין או בעל מקצוע משפטי לטיפול בנושא. העוסקים בניקוי מוניטין שלילי יפנו אתכם לבעל מקצוע שכזה, במידה ותיתקלו בסיטואציה מסוג זה.

יצירה וקידום של אזכורים חיובים

פתיחת פרופילים ברשתות החברתיות, הטמעת תכנים רלוונטיים באתרים שונים ופתיחת אתר לבית העסק או הגוף, הם דוגמאות לפעולות שיבצעו מומחי ניקוי המוניטין בכדי להוביל קידום של אזכורים חיוביים. חשוב לשים לב כי אותה הטמעה נעשית בצורה חכמה ולא מלאכותית תוך שימוש מושכל בשמו של האדם, העסק או הגוף, שזקוקים לניקוי המוניטין השלילי, בכדי שאלו יתברגו במקומות הגבוהים בתוצאות מנועי החיפוש השונים.

החלפת אזכורים

שיטה על פיה עובד גוגל היא הצגת תוצאה בודדת מכל אתר בעת חיפוש במנוע החיפוש. הסיבה שבגללה נוקט גוגל בשיטה זו היא עידוד תחרות בין האתרים השונים באינטרנט ובין דפים שונים בין כל אתר לבין עצמו. הוספת תכנים חיוביים לאתרים בהם קיימים אזכורים שליליים מגדילה את הסיכוי שתוחלף התוצאה השלילית שקופצת מאתרים אלו בתוצאה חיובית, ולמעשה יימחק האזכור השלילי מדף התוצאות בגוגל.

מוניטין חיובי קשה לבנות אך קל כל כך להרוס

המוניטין שלכם, הוא מי שאתם, הוא הפרנסה שלכם ועליו בנויה כל רשת הביטחון שלכם בעצמכם. מוניטין שלילי, עלול לפרק חברות, לדחוק אנשים פרטיים לשוליים ולעיתים אף גרוע מכך. ניקוי מוניטין שלילי באינטרנט הוא תהליך שמומלץ להיות מודעים אליו, פן נזדקק לו ביום מן הימים.