ניהול מוניטין

מהו ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך בניית פרופיל אינטרנטי לאדם (פרטי או איש ציבור), גוף ציבורי או חברה עסקית. ניהול מוניטין באינטרנט יכול להופיע בדמות של יצירת מוניטין חיובי או ניקוי מוניטין שלילי שנוצר לאותו פרט או חברה. ניהול מוניטין מתבצע במגוון דרכים יצירתיות על ידי אנשי מקצוע, בדרך כלל מעולם הפרסום, עם מומחיות בעולם האינטרנט.

מי מבצע ניהול מוניטין ברשת

העוסקים בניהול מוניטין באינטרנט הינם חברות פרסום או בעלי מקצוע פרטיים העוסקים בניהול מוניטין באופן כללי, ובעלי התמחות בקידום יחסי ציבור באינטרנט. בנוסף, אנשי המקצוע צריכים להיות בקיאים ברזי הרשת, כולל הבנה מעמיקה של הדרכים והצורות שבהם מפורסמים תכנים באינטרנט (הכרת האלגוריתמים השונים שמפעילים מנועי חיפוש ברשת לדוגמא) לצד הבנה חברתית של הרשת (מה אנשים אוהבים לקרוא וכיוצא בכך).

למי מיועד ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין ברשת מיועד לכל מי שמסיבה כזו או אחרת מעוניין להעביר לעולם מידע אודות עצמו. אנשי ציבור, חברות מסחריות או גופים ממסדיים, זקוקים לתמיכה של קהל בכדי לשגשג בעבודתם או בחייהם. האינטרנט (בגלל הנפיצות והגודל שלו) הוא מקום מופלא להעביר בו מידע אודות אג'נדות, אמונות, שירותים ורעיונות. בנוסף, ניהול מוניטין באינטרנט  נדרש פעמים רבות כאשר לאדם או גוף נוצר מסיבה כזו או אחרת מוניטין שלילי שיש לנקות.

באילו אמצעים משתמשים לביצוע ניהול מוניטין ברשת

כאמור, ניהול מוניטין באינטרנט נעשה בשני מישורים – האחד הוא על ידי ניקוי מוניטין שלילי (במידה וקיים לאדם או לגוף) והשני הוא על ידי יצירת מוניטין חיובי. במישור הראשון, ניקוי מוניטין שלילי, יבוצעו פעולות של דחיקת אזכורים שליליים במנועי החיפוש השונים, החלפת אזכורים ועוד. במישור השני, יצירת מוניטין חיובי, נמצא קידום אזכורים חיוביים, הבלטת המלצות וביקורות חיוביות, יצירת פרופילים ברשתות חברתיות ועוד. נפרוט כעת כמה מהם.

קידום והפצת אזכורים חיובים

אחת הדרכים הנפוצות והשימושיות ביותר לניהול מוניטין ברשת של אדם או גוף, היא יצירת פרופילים ברשתות החברתיות השונות, ביניהן פייסבוק, טוויטר ובלוגים אישיים למיניהם. הפרופילים מציגים את האדם או הגוף כנגישים וכאחד האדם. ברשתות שונות הם אף יכולים לנהל תקשורת דו צדדית עם ה"עם", לקבל תגובות ולהחזיר תשובות. כשאנשים מרגישים שיש להם עם מי לדבר, קל להם יותר להתחבר אל האדם או הגוף ונוצרת קרבה מסוימת.

החלפת אזכורים בגוגל

מנוע החיפוש ואתר האינטרנט הגדול ביותר ברשת, גוגל, הוא מתווה דרך בהמון דרכים ותחומים ברשת. האלגוריתם על פיו עובד גוגל מתוכנת להציג אזכור בודד של בעל עסק, גוף או אדם פרטי, מכל אתר באינטרנט. המטרה בכך היא ליצור תחרות בין האתרים השונים ולמגר אפליה או הבלטה של אזכורים כוזבים רק מאתר אחד. על ידי הטמעת תוכן חיובי באותם אתרים יכולים מנהלי המוניטין ברשת לפתוח את האופציה בפני גוגל לפרסם תוכן חיובי יותר אודות האדם או הגוף.

ניהול מוניטין – כולם צריכים, לא כולם יודעים

כולנו צריכים ניהול מוניטין ברמה כזו או אחרת. גם אם איננו אנשי ציבור, מוטב היה לו היה לכל אחד מאיתנו מנהל מוניטין שהיה מתווה לנו את הדרך ומדריך אותנו איך לייצג את עצמנו, בפני העולם, בצורה מיטבית. בפועל, מי שישתמש בשירותיהם של מנהלי המוניטין ברשת יהיו אנשי ציבור, גופים ממסדיים או חברות פרטיות, שזקוקים לצורך עבודתם למוניטין חיובי ולהכרה מצד העולם. חשוב לבחור במנהל מוניטין ברשת שידע איך להתאים לכם באופן אישי את המוניטין הרצוי לכם.